محمد فرشی

فعال-غیرفعال کردن نوشتن روی حافظه USB

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۴۹ ق.ظ

حتما برایتان پیش آمده است که نیاز دارید فایلی را (مثلا اسلاید یا ...) از حافظۀ USB به کامپیوتری که عمومی است منتقل کنید. مهمترین دغدغه در این کار ویروسی بودن کامپیوتر مورد نظر است که به احتمال قریب به یقین در این صورت اتصال USB همان و ویروسی شدن آن همان.


برای رفع مشکل ابزار زیر را از اینترنت پیدا کردم که براحتی با اجرای آن می‌توان امکان نوشتن روی USB را از کامپیوتر گرفت. روش کار به این صورت است که فایل را گرفته و باز کنید. دو فایل به نامهایDisableUSBWrite و EnableUSBWrite ایجاد می‌شود. با اجرای DisableUSBWrite   و تایید آن امکان نوشتن روی USB  به کامپیوتر داده نمی‌شود و براحتی بعد از اجرای آن می‌توانید USB را به کامپیوتر وصل و فایل مورد نظر خود را از USB به کامپیوتر منتقل کنید. پس از این کار و برداشتن USB، حتما فایل EnableUSBWrite را اجرا کنید که اگر فردی خواست اطلاعاتی را از کامپیوتر بردارد امکان‌پذیر باشد.


البته یک مشکل که همچنان باقی است این است که چگونه می‌توان این فایل‌ها را به کامپیوتر منتقل کرد که در صورت اتصال به اینترنت می‌توان از طریق شبکه گرفت. در غیر این‌صورت چاره ای جز استفاده از یک USB دیگر به ذهنم نمیرسد.


دریافت
عنوان: فعال-غیرفعال کردن نوشتن روی حافظه USB
حجم: 606 بایت


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۲
محمد فرشی

نظرات  (۱)

با سلام و وقت به خیر،
از اینکه شما در فضای مجازی بلاگ‌نویسان حضور پیدا کردید، بسیار خوشحالم.
برای اعمال این راهکار بدون حافظه دیگر یا شبکه، کافی است ابتدا با دسترسی مدیریتی، regedit را اجرا کرده، از طریق پنجره Run در Start Menu و سپس یک کلید از نوع DWORD در این آدرس
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies
به نام WriteProtect ساخته (در صورت عدم وجود) و سپس مقدار آن را به صفر (برای غیر فعال کردن) و یک (برای فعال کردن) تغییر دهید.
موفق باشید.
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی