محمد فرشی

نسخۀ جدید IPE و راهنمای نصب TeX

جمعه, ۵ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۲۱ ب.ظ

با توجه به ارائه نسخۀ جدید Ipe، نگارش 7.1.6، نسخه جدید (ویندوزی) از لینکهای زیر در دسترس است:

سایت اصلی   دانلود از بیان


حتما از آخرین ورژن نرم افزار استفاده کنید تا به مشکلات کمتری برخورد کنید. دقت کنید که برای استفاده از این نرم افزار باید تک روی کامپیوتر شما نصب باشد. البته برای کاربران فارسی TeXLive پیشنهاد می‌شود.

همچنین نسخۀ جدید راهنمای نصب تک آماده شده که از طریق لینک زیر در دسترس است. معمولا افرادی که مطابق راهنما اقدام به نصب تک کرده اند مشکلی نداشته اند.

راهنمای نصب تک لایو و میک تک(هر دو شامل زیپرشن هستند) و سایر نرم افزارهای مرتبط

همچنین ظاهرا تنها مکان دانشگاهی Mirror برای CTAN که میتوانید نرم افزارهای مرتبط با تک را دریافت کنید در دانشگاه یزد به آدرس ctan.yazd.ac.ir است.

ساده‌ترین راه برای گرفتن نرم افزار تک، از این سایت و دانلود فایلهای ISO است. مثلا برای TeXLive  میتوانید فایل ISO مربوطه را از لینک زیر دانلود کنید (حجم 2.5 گیگا بایت).

http://ctan.yazd.ac.ir/systems/texlive/Images/

برای کاربرانی که به شبکه دانشگاه یزد متصل هستند، نیازی به اتصال به سیستم اکانتینگ دانشگاه نیست و با سرعت بالا میتوانید فایل را دانلود کنید. برای نصب، کافی است فایل iso را با WinRAR باز کرد و سپس نصب نمود. 

برای میک تک کار کمی سخت‌تر است. باید تمام بسته ها را از لینک زیر دانلود کرد:

http://ctan.yazd.ac.ir/systems/win32/miktex/tm/packages/

سپس فایل نصب را از http://ctan.yazd.ac.ir/systems/win32/miktex/setup/ دریافت کرده و در همان مسیر بسته ها ذخیره کنید. میتوانید نصب را شروع کنید. برای دانلود از این لینکها نیز اگر در دانشگاه یزد باشید نیاز به سیستم اکانتینگ نیست.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۵
محمد فرشی

Ipe Drawing

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی