محمد فرشی

چگونه یک وب کیوسک بسازیم؟

شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۴ ب.ظ

یکی از تکنولوژی‌های روز برای  انتقال اطلاعات به صورت محلی، استفاده از کیوسک بلوتوث است که گرفتاری‌ها و ابزار خاص نیاز دارد. یک جایگزین، ایجاد یک وب کیوسک محلی است. به عبارت دیگر یک وبسایت محلی است که از طریق آن می‌توان اطلاعات را برای حاضرین در یک محل توزیع کرد. با استفاده از آن می‌توان وبسایتی محلی با یک لپ تاپ ایجاد کرد و اطلاعات را از طریق آن توزیع کرد.

در این نوشته، روشی که از دوستان یاد گرفته ام، می‌آورم. کپی رایت هم برای دوستان زیر: آقای حکمت نسب، خانم رحیمی نسب، آقای حسینی، آقای شاکری و آقای کوکب که همگی از فارغ التحصیلان خوب گروه علوم کامپیوتر دانشگاه یزد هستند.


مواد لازم: یک عدد لپ تاپ (که طبیعتا وایرلس دارد) مجهز به ویندوز 8 یا 10


مرحله اول: راه‌اندازی IIS (مرجع: https://www.howtogeek.com/112455/how-to-install-iis-8-on-windows-8/

  1. کلید CTRL+R را بزنید و در پنجره RUNی باز شده دستور appwiz.cpl را وارد کنید و کلید Enter  را بزنید.
  2. پنجره Program and Features از Control Panel باز می‌شود. در سمت چپ پنجره روی   “Turn Windows features on or off” کلیک کنید.
  3. از پنجره باز شده روی + از Internet Information Services کلیک کنید و World Wide Web Services را تیک بزنید.
  4. روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا اجرا پایان یابد.
  5. کار تمام است. حال یک مسیر به نام C:\inetpub خواهید داشت. کافی است فایل‌های وبسایت مورد نظر خود را در مسیر wwwroot بگذارید.
مرحله دوم: راه‌اندازی شبکه وایرلس محلی
  1. خط فرمان cmd را در حالت run as administrator اجرا کنید و در آن دستور زیر را تایپ کنید:
  2.  netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=NAME key=PASS 
  3.   به جای NAME نام شبکه که میخواهید برای کاربران نشان داده شود و به جای PASS پسورد اتصال به شبکه را قرار دهید. دقت کنید که پسورد حداقل باید 8 کاراکتر باشد.
  4. حال برای روشن کردن این شبکه دستور زیر را بزنید:  netsh wlan start hostednetwork با اجرای این دستور شبکه ایجاد می‌شود و افراد میتوانند نام آن را روی دستگاه دارای وایرلسشان ببینند و به آن وصل شوند. هر موقع خواستید شبکه حذف شود؛ دستور فوق را با تبدیل start به stop بزنید.
  5. حال افراد می‌توانند به کامپیوتر شما از طریق شبکه وایرلس ایجاد شده وصل شوند.
مرحله 3: استفاده از IP برای اتصال به وبسایت محلی
  1. برای دیدن وبسایت محلی شما، افراد باید IPی کامپیوتر شما را در نوار آدرس مرورگر اینترنت خود وارد نمایند. برای پیدا کردن IPی کامپیوتر خود، روی آیکون وایرلس کامپیوتر خود کلیک راست کنید و Open Network & Internet Settings را انتخاب کنید. از پنجره باز شده روی گزینه change adapter option کلیک کنید. یکی از شبکه‌های لیست شده، دقیقا نامی است که شما برای شبکه خود انتخاب کرده‌اید. روی آن کلیک راست کنید و Status را انتخاب کنید. از پنجره باز شده روی Details کلیک کنید. IPی کامپیوتر شما جلو IPv4 Address: نوشته شده است.
  2. مثلا اگر IPی کامپیوتر شما 121.121.121.121 باشد، باید عبارت زیر در نوار آدرس مرورگر افراد متصل شده به شبکه شما آدرس زیر وارد شود: http://121.121.121.121/ تا بتوانند وبسایت شما را ببینند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۴
محمد فرشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی